Blog

Blog Page1

Soferii care nu-si folosesc foarte mult masina, isi pun adesea aceasta intrebare si este una corecta. Anvelopele auto se uzeaza din cauza utilizarii constante, a drumurilor proaste, a gropilor si a bordurilor. Cu toate acestea, ele sunt, de asemenea, uzate de soare, de aer si de o intretinere necorespunzatoare - niciuna dintre acestea nu presupune sa conduceti prea mult masina.

Da, soferii care isi folosesc mai mult masina vor trebui, cel mai probabil, sa isi inlocuiasca mai des anvelopele auto. Dar cei care nu conduc prea mult se pot astepta totusi sa isi inlocuiasca anvelopele la fiecare sapte ani - si acelasi lucru este valabil si pentru proprietarii de rulote si remorci. Iata de ce.

Cauciucul anvelopelor auto are o data limita de utilizare

Este corect sa credeti ca, daca nu va folositi prea mult masina, rulota sau remorca, anvelopele vor dura mai mult. Dar realitatea este ca nu este nevoie ca un cauciuc sa fie folosit pentru a se degrada. In timp, cauciucul se intareste in mod natural. Cand se intampla acest lucru, isi pierde aderenta si se poate chiar separa de carcasa anvelopei.

La exterior, totul va parea normal, in stare perfecta. Adancimea buna a benzii de rulare, fara pete de uzura. Dar, dupa cinci ani, cauciucul incepe sa isi piarda supletea si, odata cu ea, capacitatea de aderenta la drum. Aceasta degradare duce, de asemenea, la o slabire a legaturilor dintre cauciuc si centurile de otel.

Lumina soarelui degradeaza, de asemenea, cauciucul in timp. Daca masina dvs. isi petrece viata in aer liber, expusa la toti factorii externi, si nu se misca aproape niciodata, aceleasi portiuni de cauciuc vor fi expuse zi de zi la radiatii UV si la caldura. Sectiuni ale anvelopelor dvs. se vor compromite, desi poate nu veti vedea asta cu ochiul liber. Acesta este motivul pentru care este atat de important sa cunoasteti varsta anvelopelor dumneavoastra.

Cum sa aflati varsta anvelopelor masinii dumneavoastra

Daca nu va amintiti cand ati schimbat ultima data anvelopele, nu va faceti griji: in primul rand, nu sunteti singurul, iar in al doilea rand, puteti afla varsta uitadu-va pe peretele lateral al anvelopei.

Acea serie de numere si litere stampilate pe peretele lateral contine o multime de informatii. Dar, pentru scopurile noastre, ne intereseaza doar ultimele patru cifre. Acestea reprezinta saptamana si anul in care a fost fabricata anvelopele . De exemplu, 1505 ar indica faptul ca anvelopa a fost fabricata in a 15-a saptamana a anului 2005, 5019 ar indica faptul ca anvelopa a fost fabricata in a 50-a saptamana a anului 2019, si asa mai departe.

Evident, este un sistem diferit pentru anvelopele fabricate inainte de anul 2000, dar acest lucru nu ne intereseaza, deoarece nu circulati cu anvelope vechi de peste 20 de ani, nu-i asa?

Odata ce anvelopele masinii dvs. au atins pragul de 7 ani, ar trebui sa le verificati

Anvelopele nu sunt ieftine si toti soferii vor sa se asigure ca pot profita cat mai mult de ele. Dar este foarte important sa nu mergem prea departe cu aceasta ambitie si sa nu ne trezim conducand pe un cauciuc care nu este potrivit pentru acest scop. Daca folositi masina mai putin decat o fac majoritatea soferilor, puteti prelungi durata de viata a anvelopelor, dar nu la nesfarsit. Odata ce ajung la sapte ani, trebuie sa apelati la specialisti pentru a le verifica. Acestea pot parea in regula pentru dumneavoastra, dar ochii instruiti vor sesiza probleme la nivelul cauciucului si al carcasei.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page2

Stim cu totii cat de mult ne bazam pe anvelope atunci cand plecam la drum si cat de important este ca acestea sa fie intr-o stare buna, dar este important sa ne amintim ca totul depinde de noi. In calitate de proprietari de masini responsabili, trebuie sa fim atenti la orice problema care ar putea compromite integritatea unei anvelope. Lucrul complicat este ca deteriorarea anvelopelor poate aparea dintr-o varietate de motive, dintre care unele nu sunt imediat evidente.

Daca nu suntem atenti, am putea ajunge sa conducem cu anvelopele care nu sunt tocmai sigure. Pentru a reduce sansele ca acest lucru sa se intample, am alcatuit acest ghid complet al celor mai comune tipuri de deteriorare a anvelopelor, care sunt cauzele acestora si ce puteti face (daca puteti face ceva) pentru a le preveni.

Uzura neregulata a benzii de rulare

Deteriorarea anvelopelor se poate produce brusc (cum ar fi o intepatura) sau poate fi progresiva. Insa, uzura neregulata a benzii de rulare nu apare peste noapte; apare treptat si, de multe ori, nu este observata pana cand anvelopa nu este deja grav compromisa. Din fericire, tipul de uzura a benzii de rulare indica, de obicei, ce a cauzat-o si cum sa o preveniti in viitor. Haideti sa aruncam o privire asupra celor mai commune cauze:

Uzura centrala a benzii de rulare. Atunci cand banda de rulare care se intinde de-a lungul centrului anvelopei pare sa se uzeze mai repede decat banda de rulare de pe extremitati, este de obicei un semn de supra-gonflare. Anvelopele supraumflate au tendinta de a se umfla in centru, apasand acea parte a benzii de rulare mai ferm pe sosea si uzand-o mai repede. Care este solutia? Verificati care este valoarea PSI recomandata de producator pentru anvelope si asigurati-va ca anvelopele raman la acest nivel.

Uzura benzii de rulare a extremitatilor. Uzura excesiva a benzii de rulare de pe margini indica o sub-gonflare. Inca o data, familiarizati-va cu PSI-ul corect pentru anvelopele dumneavoastra si respectati-l. Uzura benzii de rulare pe extremitati poate fi, de asemenea, rezultatul unei deplasari intense pe drumuri sinuoase. Daca acesta este cazul dumneavoastra, incercati sa va rotiti mai des anvelopele.

Uzura unilaterala a benzii de rulare pe margine. Daca o margine a anvelopei este mai uzata decat orice alta parte, este un indiciu clar ca suspensia dvs. este dereglata, ceea ce face ca anvelopa sa se incline si sa apese mai ferm o extremitate pe sosea. Aveti nevoie de o aliniere a rotilor pentru a remedia problema si de o aliniere la fiecare 12 luni pentru a va asigura ca nu se va mai intampla din nou.

Zone plate. Acestea sunt semnele revelatoare ale unui sofer agresiv. Daca va place sa auziti sunetul de cauciuc care scartaie atunci cand semaforul se face verde sau va place sa testati distanta de franare a masinii la fiecare semafor rosu, veti avea anvelope cu zone plate. Desi aceste pete de uzura orizontala pot fi localizate in zone mici ale anvelopei, aceasta trebuie totusi sa fie inlocuita. Daca acea portiune uzata de anvelopa este in contact cu drumul atunci cand trebuie sa franati brusc, veti avea probleme. Solutia? O stiti deja - incetiniti.

Umflatura sau ruptura la impact

Ati vazut vreodata o umflatura in forma de ou care iese dintr-un pneu? Aceasta este cauzata de un impact la viteza mare cu un obiect solid. Lovirea prea rapida a bordurii sau a denivelarilor de viteza va rupe corzile din interiorul carcasei anvelopei si va provoca aparitia unei umflaturi in forma de ou. Desi anvelopa inca mai poate mentine presiunea in acest punct, integritatea sa a fost serios compromisa. Cat de compromisa este depinde de unghiul si de viteza cu care ati lovit obiectul. Fara indoiala, la un moment dat, daca veti continua sa conduceti cu aceasta anvelopa, umflatura se va sparge si veti experimenta o dezumflare brusca. De indata ce vedeti o umflatura pe anvelopa dumneavoastra, ar trebui sa o inlocuiti.

Taieturi si intepaturi

La fel ca umflaturile de impact, taieturile si intepaturile sunt rezultatul unei suferinte bruste, de data aceasta cauzate de obiecte ascutite care strapung anvelopa. Taieturile sunt cauzate de obicei de conditiile proaste ale drumului (gropi cu margini zimtate, de exemplu) sau de impactul cu obiecte ascutite, cum ar fi sticla sau pietrele.

Intepaturile pot fi provocate, de asemenea, de suruburi si cuie. Intotdeauna conduceti incet in jurul santierelor de constructii. Daca treceti incet peste suruburi si cuie, reduceti sansele ca acestea sa strapunga anvelopa. Evident, daca observati o intepatura, duceti masina la un service cat mai curand posibil pentru repararea anvelopei sau inlocuirea acesteia.

Fiti mereu atenti la gradul de uzura al anvelopelor

Anvelopele sunt expuse in totalitate la intemperii si la conditiile de drum si este important ca din cand in cand sa cautam semnele revelatoare ale deteriorarii anvelopelor. Anvelopele isi pot face treaba doar daca sunt in conditii optime. De indata ce observati ceva neplacut, luati legatura cu echipa de specialisti in anvelope de la Radburg.ro, iar noi va vom ajuta sa luati cea mai buna decizie in ceea ce priveste anvelopele potrivite pentru masina dumneavoastra.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page3

Poate ca nu ne place, dar vine un moment in viata noastra de soferi cand trebuie sa scoatem roata de rezerva. Tot ce putem face este sa speram ca nu ploua in acel moment, ca nu suntem in drum spre cea mai importanta intalnire din viata noastra si ca pasagerul nu este in plin travaliu.

Atunci cand auzim un pocnet sau zgomotul unei anvelope intepate si este momentul sa scoatem roata de rezerva din spate, este important sa cunoastem capacitatile acesteia si cat timp poate fi folosita pentru condus. Avand in vedere gama de anvelope de rezerva disponibile astazi, nu exista o regula atotcuprinzatoare. Asa ca haideti sa aflam cat putem conduce cu diferite tipuri de roti de rezerva:

Rezerva de dimensiuni normale

In trecut, roata de rezerva de dimensiuni normale era cel mai frecvent tip de anvelopa de rezerva. De fapt, era singurul tip. De atunci, dominatia sa pe piata a fost afectata de pneurile create special pentru economisirea spatiului si de cele runflat, dar o roata de rezerva de dimensiuni mari este in continuare preferata pentru vehiculele 4x4 sau pentru orice vehicul care are mai mult spatiu de depozitare.

Anvelopa de rezerva full size este numita astfel deoarece este exact la fel ca cele patru anvelope pentru care serveste drept rezerva. Atunci cand faceti pana, pur si simplu o schimbati cu cea de rezerva si continuati sa conduceti fara a fi nevoie sa ajustati viteza sau distanta.

Cu toate acestea, va sfatuim intotdeauna sa reparati anvelopa intepata, daca este posibil, si sa o puneti inapoi pe axa sa; este intotdeauna mai sigur sa conduceti cu anvelope care au o uzura similara. Iar roata de rezerva poate ramane o roata de rezerva, in stare buna si intotdeauna gata sa fie utilizata.

Roata de rezerva de dimensiuni reduse

Anvelopele de rezerva care ofera economie de spatiu sunt cele pe care majoritatea soferilor le gasesc in prezent in masina. Acestea sunt populare in randul producatorilor de automobile, deoarece sunt mai subtiri si ocupa mai putin spatiu, iar fabricarea lor este mai ieftina. Dar aceste atribute le fac, de asemenea, nepotrivite pentru o utilizare regulata si prelungita.

Fiind mai subtiri, anvelopele slim au mai putina banda de rulare in contact cu drumul in orice moment, ceea ce inseamna ca au mai putina aderenta (si, prin urmare, sunt limitate la o viteza de 80 km/h). Aceasta diferenta de dimensiune fata de celelalte anvelope face, de asemenea, ca vehiculul sa fie dezechilibrat in ansamblu. Asadar, la urma urmei, o anvelopa slim ar trebui sa fie folosita doar pentru a va duce la un service, si nu pentru a conduce in mod obisnuit.

Un alt lucru de retinut: avand in vedere aderenta redusa, este deosebit de nesigur sa aveti o roata de rezerva de dimensiuni reduse responsabila atat de directie, cat si de putere. Daca aveti o masina cu tractiune fata, iar acolo faceti pana, ar fi intelept sa mutati o anvelopa din spate in fata si sa puneti roata slim in spate. Mai multa bataie de cap, da, dar mai sigur in general.

Runflat

Visul automobilistilor: o anvelopa care functioneaza si dupa ce este intepata. Introdusa pentru prima data de BMW, anvelopa runflat poate face acest lucru datorita peretilor sai intariti. La inceput, acesti pereti intariti au insemnat o rulare mai dura, dar dezvoltarea continua a facut ca anvelopa runflat moderna sa ofere o performanta similara cu cea a anvelopelor obisnuite.

Dar, atunci cand sunt intepate, anvelopele run flat trebuie sa fie rulate incet si cu atentie. La fel ca in cazul anvelopei slim, limita de viteza este de 80 km/h si trebuie neaparat sa mergeti direct la un service auto pentru a o repara sau inlocui. De asemenea, va recomandam sa conduceti direct la o statie de service si sa o umflati, inainte de a merge undeva pentru a o repara; cu cat conduceti mai putin pe o anvelopa cu pana, cu atat exista mai multe sanse ca aceasta sa fie reparabila.

Partea buna este ca nu trebuie sa iesiti din masina in ploaie si sa o inlocuiti pe loc. Iar acesta este cu adevarat un lucru bun la care viseaza orice sofer.

Asadar, ce anvelopa de rezerva este cea potrivita pentru dumneavoastra?

Avand in vedere gama de anvelope de rezerva disponibila, ati crede ca luarea unei decizii ar putea fi dificila. Dar, in realitate, sunteti limitat de tipul de masina pe care il aveti. Anvelopa Runflat poate parea o optiune excelenta, dar nu este potrivita pentru toate masinile. Roata de rezerva de dimensiuni normale nu va incapea in acel mic coltisor din portbagajul gandit pentru a economisi spatiu. Iar rotile slim nu va vor transporta cu 300 km/h pana la cel mai apropiat service atunci cand va veti trezi cu o pana la jumatatea distantei spre destinatia de vis.

Daca faceti pana, indiferent de tipul de roata de rezerva pe care il aveti, contactati echipa Radburg cat mai curand posibil si aflati care este anvelopa de rezerva care se potriveste masinii dumneavoastra. De asemenea, va vom spune exact cat timp puteti conduce cu roata de rezerva pe care o detineti.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page4

In calitate de sofer, este esential sa aveti o roata de rezerva; nu vreti niciodata sa ramaneti blocat din cauza unei pene, fie ca va aflati in oras sau pe o portiune prafuita de drum de tara. Este absolut necesar sa aveti o roata de rezerva in stare buna de functionare. Intrebarea este, totusi: care este varianta potrivita pentru masina dumneavoastra?

Gama si stilul anvelopelor de rezerva s-au imbunatatit dramatic in ultimii ani, pana la punctul in care soferii au acum de unde alege. Atunci cand piata este atat de saturata, devine extrem de dificil sa va descurcati si sa aflati care este cea mai buna anvelopa de rezerva pentru masina dumneavoastra si pentru conditiile de drum. Asadar, va prezentam ghidul nostru pentru cumpararea unei anvelope de rezerva.

Roata de rezerva de dimensiuni mari

In trecutul indepartat, roata de rezerva de dimensiuni mari era singura optiune disponibila pentru soferi. De atunci, piata s-a imbogatit cu optiuni, dar roata de rezerva de dimensiuni mari este in continuare cea mai buna optiune in functie de tipul de condus pe care il veti efectua.

Daca intentionati sa faceti calatorii lungi prin unele regiuni indepartate ale tarii noastre intinse, atunci roata de rezerva de dimensiuni mari este cea mai inteleapta optiune. Atunci cand faceti pana, dar mai aveti de parcurs multi, multi kilometri de drum accidentat, aveti nevoie de o roata de rezerva la fel de capabila ca si  anvelopele montate.

Dezavantajul pieselor de schimb de dimensiuni mari este dimensiunea lor; acestea ocupa mai mult spatiu decat piesele de rezerva incluse de obicei de producatorii auto. Desigur, daca aveti o masina mai incapatoare, exista mai multe optiuni de depozitare.

Roata de rezerva slim

Aceasta este ceea ce majoritatea proprietarilor de masini noi vor gasi in portbagaj. Aceste anvelope subdimensionate sunt rezultatul unei industrii care incearca sa economiseasca din costurile de productie, sa reduca greutatea pentru a aduce imbunatatiri in ceea ce priveste eficienta combustibilului si sa maximizeze spatiul din portbagaj.

Cu o latime de aproximativ jumatate din cea a anvelopelor de drum normale, anvelopele slim nu ofera, evident, nici pe departe aceeasi aderenta si, prin urmare, sunt limitate la o viteza maxima de 80 km/h. Cu toate acestea, ele sunt mai bune decat nimic si sunt perfect adecvate atunci cand trebuie pur si simplu sa ajungeti la un service si sa reparati anvelopa cu probleme.

Un lucru de retinut. Daca aveti o masina cu tractiune fata, nu puneti anvelopa slim in fata. Din cauza aderentei reduse, nu vreti ca aceasta sa fie responsabila pentru putere si directie. Asadar, daca faceti pana in fata, mutati un pneu din spate in fata si puneti anvelopa de rezerva pe axul din spate.

Anvelope Runflat

O anvelopa cu care sa puteti conduce in continuare atunci cand faceti pana? Sigur este ceva ce va doriti! Nu mai trebuie sa iesiti in ploaia torentiala, pe marginea autostrazii, pentru a schimba roata. Anvelopele runflat, introduse pentru prima data de BMW, au peretii laterali intariti, ceea ce inseamna ca nu se bazeaza doar pe presiunea aerului pentru a-si mentine rigiditatea. Daca faceti o pana, puteti continua sa conduceti pe o astfel de anvelopa, desi cu o viteza redusa (80 km/h) si nu pe termen nelimitat. La fel ca si anvelopa slim, o anvelopa runflat intepata este conceputa pentru a va duce la un service auto.

Unii soferi vor spune ca anvelopele runflat au o calitate de rulare mai redusa. La inceput, acest lucru era cu siguranta adevarat, dar, de atunci, runflat-urile au evoluat mult si multi soferi nu gasesc niciun compromis notabil.

Daca sunteti in cautarea unei anvelope de rezerva, primiti sfatul potrivit

Dupa cum puteti vedea, exista optiuni, dar domeniul poate fi limitat din cauza masinii pe care o conduceti. Daca doriti sa va asigurati ca achizitionati roata de rezerva potrivita pentru situatia dumneavoastra, ne puteti contacta pentru a discuta cu experti in domeniu. Vom cere mai multe informatii despre tipul de condus pe care il faceti in mod normal, despre ce drumuri ati planificat si - bineinteles - despre tipul de masina pe care o conduceti. Cu indrumarea noastra, veti pleca la drum stiind ca ati fost echipat cu cea mai buna solutie de rezerva in cazul in care are loc o pana de cauciuc.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page5

Deși au o construcție solidă, anvelopele nu sunt imune la daune, cea mai des întâlnită fiind pana. Pentru cei noi pe site, sau în domeniu, pana de cauciuc este o străpungere a anvelopei ce poate apărea din motive ce țin de modul de a conduce, presiunea incorectă, sau obstacole întâlnite pe drum sau chiar din rele intenții în cazul celor cu adevărat ghinioniști.

Astăzi vom discuta mai în detaliu cum să evităm o pană de anvelopă, cum să reacționăm dacă o întâlnim, dacă se poate repara, și în final cum o putem repara singuri.

Blog Page5.1

Cum pot să evit o pană de cauciuc?

Iată o întrebare cu răspunsuri multiple. Fiecare șofer poate face pană dintr-o mulțime de motive, indiferent de experiența acestuia. Următoarea listă cuprinde principalele motive care pot duce la nefericita întâmplare.

Presiunea incorectă. Am discutat și vom discuta în continuare despre acest răufăcător din umbră. Puțini sunt cei care își verifică presiunea lunar dar și mai puțini sunt cei care se gândesc la daunele provocate de ea. Când presiunea e scăzută, anvelopa își schimbă ușor forma și se pune mai multă presiune pe talon (partea laterală). Acest lucru nu este tot timpul vizibil cu ochiul liber dar în timp poate duce la o explozie a anvelopei. Dacă nu mai ții minte când ai făcut ultima presiune, îți recomandăm cu căldură să dai o fugă până la un 'peco și să o verifici.

Vehicul supraîncărcat. Fiecare anvelopă, în funcție de specificațiile ei, poate suporta o anumită greutate. Dacă greutatea aceasta este depășită în mod constant, presiunea ridicată poate duce la o explozie. Acest lucru este mai des întâlnit la autoutilitare.

Anvelope mult prea uzate. Aici sunt mai multe puncte de vedere de explorat. E posibil ca anvelopele lui Ilie (personaj fictiv) să fie făcute pentru a fi rulate 50.000 km dar Ilie se apropie deja de 75.000 km. Un alt personaj, Alex să zicem, nu se apropie de acel prag, dar conduce mai agresiv, ceea ce duce la uzarea mai rapidă a anvelopelor. Sau poate știi pe cineva care a depozitat anvelopele pentru mult timp sau în condiții proaste, acestea nu vor oferi aceleași performanțe ca la început și se vor uza mai rapid. Dacă povestea ta seamănă cu una de aici, ar fi bine să schimbi setul înainte de a face o pană de cauciuc.

Obstacole întâlnite pe drum. Gropile întâlnite pe drum au scurtat durata de viață a nenumărate anvelope. La fel și cuiele sau alte obiecte ascuțite de care nu reușim să ne ferim tot timpul. Aici vom menționa și urcatul pe borduri, fie din greșeală sau intenționat pentru a parca, puteți face pană foarte rapid indiferent că aveți mărci premium sau de buget.

Blog Page5.2

Ce fac în timpul unei pene?

Vorbim desigur despre acea pana de cauciuc bruscă în timp ce conduci, nu spre un cui intrat în anvelopă care dezumflă roata treptat.

Ai auzit un poc mai puternic și simți cum mașina trage ușor într-o direcție. Ce faci de acum?

Îți păstrezi calmul - pare a fi greu de făcut, dar nu trebuie să nu cedezi instinctului de a brusca comenzile mașinii.

Ține volanul ferm - când vei simți că mașina trage într-o laterală, încearcă să menții direcția de drum.

Acționează comenzile treptat - Slăbește ușor accelerația până când simți că ai încetinit destul pentru a frâna. Frânarea bruscă este inamicul nr 1 în aceste situații și poate duce la derapări si accidente grave. Începe cu frâna de motor și ulterior frâna de serviciu (pedala) treptat.

Pot repara o pană?

Acum că ai oprit în siguranță, următorul pas este să localizezi străpungerea. Dacă aceasta este mai mica de 4 mm, o vei putea repara singur cu un kit. Dacă este mai mare de 4 mm, nu o vei putea repara singur. În ambele cazuri poți alege să schimbi anvelopa cu cea de rezervă.  Dacă nu știi cum, te ajutăm noi cu câteva sfaturi. Aceste reguli nu se aplică și anvelopelor runflat, unele putând fi reparate iar altele nu.

Blog Page5.3

Cum repar o pană de cauciuc?

Pentru a repara o pană trebuie să ai un kit special pe care îl poți găsi în unele supermarketuri sau în magazine online. Kitul trebuie să conțină șnururi de cauciuc, adeziv, un burghiu în forma T (unealtă spiralată), o unealtă tip ac cu ureche și un cutter mic. După cum ne informează și specialiștii de la  GOODYEAR, trebuie să urmăm câțiva pași simpli:

  • După cum spuneam și mai devreme, începi prin a localiza obiectul care a străpuns anvelopa.
  • Îndepărtează obiectul cu ajutorul unui patent sau clește.
  • Curăță gaura cu ajutorul burghiului în formă T.
  • Pune șnurul de cauciuc în unealta tip ac cu ureche.
  • Introdu acul în gaura anvelopei până intră jumătate din fir, răsucește ușor acul și încearcă să-l scoți rapid.
  • Dacă poți, îndepărtează excesul de șnur cu ajutorul cutterului și gata, anvelopa își poate continua drumul. P. S. Nu uita să verifici presiunea înainte de plecare.

Important - O pană de cauciuc se poate repara doar dacă anvelopa a fost străpunsă în banda de rulare (partea care face contact cu solul). Dacă anvelopa a fost străpunsă pe lateral ea nu mai poate fi salvată pentru că îi este compromisă rezistență.

Acestea fiind spuse, sperăm că informația de aici te va ajuta să eviți sau să repari o pană în caz de nevoie. Dacă vrei să afli alte lucruri interesante sau să faci o completare, scrie-ne în comentarii.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page6

Ce este dot-ul anvelopei? Tradus din engleză (Department of Transportation) - Departamentul Transporturilor, reprezintă data la care a fost produsă anvelopa și nu numai. Apare sub forma unui cod de litere și cifre pe care îl vom explica acum și aici.

Cum se citește DOT-ul anvelopei?

După cum am amintit și mai sus, totul a început în Statele Unite. Pentru ca o anvelopă să fie în conformitate cu măsurile de siguranță ale Departamentului de Transporturi, trebuie să prezinte acest cod.

Conform reglementărilor, numerele de identificare a anvelopelor trebuie să înceapă cu literele DOT, urmate de 8 până la 13 caractere. Ele pot include un cod al producătorului, locul în care a fost produsă anvelopa, lotul, un cod specific tipului de anvelopă (4x4, de mare viteza, s.a.m.d.) și altele. Cel mai important și nelipsit din acest cod este data la care a fost produsă anvelopa.

Blog Page6.1

În anvelopa din imagine DOT-ul este 1021 E19 108R-4001.Primele două cifre reprezintă săptămâna în care a fost produsă anvelopa și următoarele două anul, adică săptămâna a 10a (martie), din anul 2021. Codul E19 este inscripționat pe anvelopele produse în România, iar codul rămas este unul intern al companiei Radburg.

Blog Page6.2

În acest tabel este specificat numărul săptămânilor din an și din ce lună fac parte pentru a te orienta mai ușor.

Unde găsim DOT-ul anvelopei?

Codul apare pe laterala anvelopei, de cele mai multe ori pe peretele interior, în funcție de tipul și montarea anvelopei.

Ce importanță are DOT-ul anvelopei?

În România, șoferii oferă o atenție deosebita DOT-ului, asemănându-l cu un termen de expirare. Dar specialiștii de la Michelin  ne spun că avem o abordare greșită punând prea mare presiune pe un DOT recent.

O anvelopă începe să îmbătrânească cu adevărat după ce este montată pe vehicul, pentru că atunci este expusă unor condiții mult mai dure: rulare pe diferite terenuri, viteza, frânare, soare, apa, presiune, temperaturi diferite și multe altele.

Dacă anvelopele sunt nefolosite dar păstrate corect, acestea îmbătrânesc mult mai greu, menținându-și proprietățile ani buni. Ei ne recomandă să fim mai atenți la serviciile oferite de vânzătorii anvelopelor decât la DOT și odată achiziționate, să fim foarte atenți cu modul în care le depozităm pentru a le prelungi cât de mult durata de viață.

Dacă vrei să știi și mai multe despre cum poți prelungi durata de viață a anvelopelor, iată câteva șiretlicuri.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page7

Au trecut sărbătorile pascale iar temperaturile continuă să crească. Cum zilele răcoroase se tot răresc, șoferii încep să caute anvelope de vară. Care sunt mai performante, mai puțin zgomotoase, care au garanține extinsă, și multe altele intră la calcul în căutarea anvelopelor potrivite. Ca să îți ușurăm din chin, am luat la calcul toate aceste condiții și am creat un top al celor mai vândute și căutate anvelope de vară.

Cele mai bune anvelope de vară 2022

Concurenții noștri în această competiție sunt: Sport RS3, Power, WINRUN R330, V71 și Valour. În realizarea acestui clasament au fost luate în considerare popularitatea acestor anvelope reflectată de vânzări și recenzii.

Blog Page7.1

Top anvelope de vară începe cu Sport RS3. Sunt cea mai bună alegere în ceea ce privește raportul calitate preț. Cu un model asimetric, acestea dispersează foarte bine apa menținându-și stabilitatea pe teren umed. Într-o călătorie lungă, îți vor oferi confortul de care ai nevoie pentru a ajunge liniștit la destinație.

Blog Page7.2

Power este unul dintre cele mai populare modele din gama noastră. Modelul impunător de pe banda de rulare oferă perforante înalte având o amprentă mai mare la sol. Este de asemenea un model asimetric, unul din cele mai populare și eficiente tipare pentru anvelopele de vara. Cu peste 20 de dimensiuni la acest model, cu siguranța vei găsi un set pentru mașina ta.

Blog Page7.3

Trecem de la anvelopele reconstruite, sustenabile și avantajoase la anvelope noi. Pe podium își fac intrarea anvelopele Winrun R330. Niște anvelope nezgomotoase care se descurcă de minune în viraje atât pe teren uscat cât și pe teren umed. Sunt o marcă Chinezească, care fabrică anvelope cu tehnologie Germana, net superioară altor branduri ale compatrioților lor.

Revenim la anvelopele Eco, cu modelul V71. Este prima anvelopa direcțională din acest top. Deși nu pare, ea trebuie montată într-o anumită direcție pentru a-ți oferi performanțele de care ai nevoie. Acesta este un alt model cu o amprentă mare și tracțiune excelentă.

Vom încheia acest clasament cu anvelopele Valour. Pe lângă un preț destul de competitiv, acest model mai aduce cu sine și o frânare bună pe uscat.

Sperăm ca acest top îți va ușura procesul de cercetare, dar dacă nu ai găsit ce doreai, poți să îți continui căutarea aici - anvelope de vară 2022.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page8

Aventurierii aleg off-roadingul pentru mixul incredibil de peisaje și adrenalină. Dar ca să conduci pe teren accidentat, nisip sau pe noroi ai nevoie de un set special de anvelope off-road și anumite abilități pentru a te menține în siguranță. Așa că am pregătit o serie de sfaturi pentru aventurierii experți sau în devenire, pentru a conduce în siguranță pe teren nisipos, accidentat și noroios.

Blog Page8.1

Off-roading pe nisip

Am mai văzut pe la știri câțiva șoferi care se aventurează cu mașinile pe plajă. Noi vă înțelegem spiritul haiducesc, dar vă recomandăm totuși să-l mai îmblânziți dacă nu aveți o mașina 4x4 și anvelope potrivite, ca să nu o facă poliția cu amenzi usturătoare.

Prin anvelope potrivite pentru nisip ne referim la cele care oferă o amprentă mai mare la sol. Aici aveți câteva exemple: ECO ADVANTAGE, ECO JUNGLE sau WINRUN MAXCLAW A/T.

Când conduci pe nisip, este important să menții un ritm și viteză constantă, ca anvelopele să aibă timp să calce pe nisip și să-l disperseze. Altfel, ele vor săpa din nisip și te vor lăsa blocat. La o viteză mai mare, manevrele bruște ca frânarea și virajele nu vor fi eficiente, creându-se un fel de derapaj. Pentru a vira și frâna, trebuie să acționezi din timp și gradual.

Dacă simți că nu ai tracțiunea necesară, poți să scazi presiunea cu aprox 0.3 bari pentru a mări amprenta la sol a anvelopelor. Numărul de bari este orientativ, cel mai bine e să experimentezi și să vezi ce funcționează cel mai bine pentru tine. Dar dacă revii pe șosea, trebuie să refaci presiunea anvelopelor, altfel se vor supraîncălzi și exploda destul de rapid. De aceea îți recomandăm să ai la tine un compresor portabil pentru versatilitate.

Blog Page8.2

Off-roading pe teren accidentat

Românul e frate cu codrul și codrul e plin de drumeții pentru off-roading. Dar și aici trebuie să avem mare grijă de echipament și manevre să evităm o răsturnare de situație sau de mașină.

Înainte de a pătrunde pe o drumeție abruptă sau accidentată, îți recomandăm să o explorezi puțin la pas. Dacă nu poți circula pe jos, cel mai probabil nu vei putea nici cu mașina.

Începe cu o viteză mică și constantă pentru a putea manevra mașină în funcție de traseu. Încearcă să nu schimbi direcția radical și fii pregătit să întâmpini o vizibilitate redusă dacă e vorba de înălțimi mari.

Pregătește-ți un plan de rezervă. În funcție de traseul ales e posibil să nu-l poți parcurge până la final. Ce facem atunci? Căutăm o cale de scăpare.

Nu începe cu ambreiajul pentru că vei ajuta gravitația să te tragă la vale. Acționează frâna ușor, fără mișcări bruște, altfel vei aluneca. După ce ai oprit mașina și ai și frâna de mână trasă, intră în marșarier. Cu piciorul pe pedala de frână, poți elibera ușor frâna de mână. Slăbind ușor pedala de frână, vei începe coborârea. Nu acționa brusc nicio pedală.

Blog Page8.3

Off-roading pe noroi

Mai vedem din când în când mașini a căror culoare nu o distingem de noroi. Uitându-ne așa la ele, ne poartă gândul și ne întreabă: oare pe unde a fost omul acesta și cât s-a aventurat?

Ca să te aventurezi și tu cot la cot cu ei ai nevoie de anvelope de specialitate. Ele sunt cele care se agață de suprafață dură de sub noroi pentru a-ți pune mașina în mișcare.

Înainte de a porni la drum, ar fi bine să ai un troliu montat pe mașină.

Se recomandă și aici să verifici traseul pe care îl vei parcurge, dacă noroiul ajunge deasupra axei, ai șanse mari să rămâi blocat.

Menține o viteză constantă și mică pentru a putea încetini când dai de porțiuni cu noroi sau apă.

Dacă rămâi blocat, încearcă să miști ușor mașina înainte și-napoi asemeni unei bărci pentru a-ți crea o punte de ieșire.

Suntem destul de norocoși să locuim în România pentru că aici găsim o varietate de terenuri pe care putem experimenta off-roadingul. Dar avem nevoie de anvelope pe măsură pentru a ne menține în siguranță. Aici noi te putem ajuta cu recomandări și anvelope speciale pentru a hrăni aventurierul din tine.

Dacă ai nevoie de anvelope off-road, răsfoiește catalogul nostru sau dă-ne un telefon la 0372 672 471 pentru a găsi cea mai bună variantă.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page9

Pe lângă rolul estetic, modelul de pe banda de rulare (cea care face contact cu solul) a anvelopei este conceput pentru a împlini anumite nevoi ale șoferilor. Fie pentru aderență pe zăpadă sau performanță pe teren uscat, acele modele se încadrează de regulă în 3 tipare: anvelopele simetrice, anvelopele asimetrice și direcționale.

Blog Page9.1

Anvelopele Simetrice

Acestea au un tipar simetric. Indiferent pe ce direcție sunt montate sau rotite, atât performanța cât și tiparul va fi același. Deși anvelope cu acest model au de regulă un preț mai mic, se adaptează mai greu la schimbări și nu vor oferi aceleași performanțe pe teren ud ca cele asimetrice. Aceste modele se găsesc adesea pentru dimensiuni mici (sub R15), autoutilitare și 4x4.

Blog Page9.2

Anvelopele Asimetrice

Pe partea interioară au caneluri adânci pentru a dispersa apa. Pe cea exterioară blocurile sunt mai mari, făcând mai mult contact cu solul și creând o aderență bună pe teren uscat. Este un tipar des întâlnit la anvelopele de vară datorită performanțelor sale.

Acestea trebuie montante într-o anumită direcție pe jante. Urmărește inscripțiile inside (înăuntru) și outside (afară) ca repere atunci când le montezi.

Blog Page9.3

Anvelopele Direcționale

Tiparul formează un V care indică direcția cu care trebuie montată anvelopa. Oferind un plus de stabilitate direcțională, este des întâlnit la anvelopele de iarnă dispersând bine zăpada, dar oferă performanțe bune și pe teren umed.

Nu este recomandat să montezi anvelope cu mai multe tipuri de modele pe aceeași axă. Fiecare oferind performanțe diferite, există riscul derapării.

Mulți nu dau atenție acestor detalii, având nevoie de mașină pentru deplasări de ici colo, dar înțelegând aceste tipare, poți alege anvelopele potrivite pentru stilul sau nevoile tale și să profiți de diversitatea oferită de producători.

Dacă trebuie să îți schimbi anvelopele, hai să stăm de vorbă ! Reprezentanții noștri te așteaptă cu o gamă variată de sfaturi și produse.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page10

Când apelezi la anvelopele Radburg, te bucuri mereu de garanție! Dar, când înțelegi atât garanția cât și anvelopele, poți profita la maximum de amândouă. Iată câteva sfaturi pentru a prelungi durata de viață a anvelopelor și a respectă termenii garanției anvelopelor pentru liniștea ta.

Cum funcționează garanția anvelopelor?

Unii consideră ca o garanție înseamnă returnarea banilor. Acest lucru este posibil doar în primele 14 zile după achiziție conform reglementărilor europene. Garanția îți protejează investiția făcută, dacă apar daune din cauza producătorului.

Sunt producători de anvelope care măsoară garanția și în kilometri, nu doar în ani. Producătorul estimează durata de viață a benzii de rulare și rezistența acesteia la un anumit număr de kilometri, dacă s-a circulat în condiții optime.

Dacă pe garanția anvelopelor tale este specificat 40.000 km, dar tu circuli 5.000 de km pe an, aceasta nu înseamnă că anvelopele îți vor oferi performațele promise timp de 8 ani, până la atingerea numărului de kilometri specificați.

Acordarea garanției depinde și de momentul în care au fost fabricate, achiziționate și montate anvelopele. De exemplu, pentru anvelopele reconstruite, care au un DOT recent pentru că sunt fabricate în mod constant, oferim o garanție de 3 ani de la momentul achiziției. Dacă montezi anvelopele un an mai târziu, vei mai avea doar 2 ani de garanție.

După cum spuneam și mai devreme, garanția se oferă în momentul în care apar defecte de fabricație, când produsul nu este conform descrierii producătorului, după cum este specificat și în certificatul de garanție.

Garanțiile pentru anvelope nu te protejează împotriva daunelor cauzate de utilizator, a întreținerii necorespunzătoare, a pericolelor rutiere, daune legate de contaminare sau de alte evenimente neprevăzute. Poți folosi garanția în momentul în care anvelopele nu oferă performanțele promise, deși au fost ferite de toate acestea.

Mulți șoferi încalcă termenii garanțiilor fără să își dea seama, utilizând sau întreținând în mod greșit anvelopele, ca de exemplu: utilizarea lor în afara sezonului destinat, circulând cu presiune prea mică sau prea mare, folosirea acestora în drifturi, etc.

Blog Page10.1

Ce înseamnă îngrijirea corespunzătoare a anvelopelor?

Pentru a păstra eligibilitatea garanției anvelopelor trebuie să prioritizezi mereu îngrijirea corespunzătoare a acestora. Adică, trebuie să faci tot ce poți ca să eviți uzura prematură sau deteriorarea anvelopelor.

- Asigură-te că verifici termenii și condițiile impuse de garanție pentru a ști ce anume trebuie să eviți.

- Verifică lunar presiunea la rece în toate anvelopele și asigură-te că este aceeași cu presiunea recomandată de producătorul mașinii (găsești această informație în manualul de utilizare sau pe un abțibild pe capacul de la benzină, pe marginea ușii sau în torpedou).

- Mergi periodic la un service auto autorizat pentru a verifica suspensiile, echilibrul, geometria roților și alte lucruri care pot duce la uzura prematură a anvelopelor. Dacă ai deja astfel de defecțiuni, încearcă să le repari cât de repede posibil sau să eviți să circuli cu mașina până le repari.

- Practică obiceiurile de conducere preventivă, manevrele bruște sau agresive duc de asemenea la uzura prematură a anvelopelor.

Blog Page10.2

Garanția RADBURG

Când achiziționezi anvelope Radburg, garanția se acordă pe baza facturii, nu trebuie să îți faci griji cu privire la un document separat. În funcție de anvelopele achiziționate, garanția pentru persoanele fizice este de doi sau de trei ani.

În garanție anvelopele pot fi înlocuite fără alte costuri suplimentare dacă uzura acestora nu depășește 20%. Dacă uzura este mai mare, se va percepe un cost în funcție de gradul acesteia pentru înlocuirea anvelopei.

Dacă crezi că anvelopele achiziționate prezintă un defect, înainte sau după montaj, ne poți contacta telefonic la 0372 672 471 sau pe Whatsapp aici Ulterior unul din colegii noștri te va ghida cu următorii pași pentru constatare.

Dacă ți se pare greu să respecți condițiile de garanție, îți amintim că toate aceste recomandări sunt menite să te protejeze atât pe tine cât și pe ceilalți participanți la trafic și să îți economisească niște bani.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page11

Deși s-a lăsat așteptat, sezonul rece își face în sfârșit simțită prezența. Diminețile gri inundate de ceață, vânturile tăioase și mașinile acoperite de promoroacă sunt ghioceii anotimpului rece. Și acum că avem toți acești vestitori, trebuie să ne pregătim mașina pentru iarnă.

Cum ne pregătim mașina pentru iarnă?

1. Primul și cel mai evident pas este schimbul de anvelope. Când temperaturile se mențin sub 7 grade Celsius, trebuie să fugim la service pentru a monta anvelopele de iarnă (în cazul în care nu folosești all season) . Mai bine mai devreme decât mai târziu, astfel poți găsi anvelope la un preț mai bun și evita cozile în cazul unei ninsori mai neașteptate.

Odată schimbate asigură-te că le depozitezi corect. Poți vedea alte sfaturi și sugestii utile legate de depozitarea anvelopelor în articolul 9 Sfaturi pentru depozitarea anvelopelor la sfârșit de sezon

Dacă nu cumperi un set nou, verifică adâncimea benzii de rulare pentru a te asigura că ai aderența necesară și rotește anvelopele între ele la fiecare schimb de ulei sau la 10.000 km pentru a se uza uniform.

2. Asigură-te că ai anvelope potrivite - anvelopele omologate pentru iarnă trebuie să prezinte inscripția MS (mud and snow) conform legislației române și RAR. Dacă locuiești într-o zonă cu ninsori puternice, optează pentru anvelopele care au și fulgul de nea. Acestea au fost testate suplimentar și oferă performanțe mai bune pe zapadă.

3. Verifică presiunea lunar - odată cu scăderea temperaturilor scade și presiunea anvelopelor. La o diferență de 10 grade Celsius presiunea scade cu aprox. 0,1 bar. Dacă ai montat anvelopele la +7 grade Celsius cu o presiune de 2.0, la -10 pot avea 1.8. O presiune scăzută duce la uzura prematură a anvelopelor sau în unele cazuri la fisuri și explozii.

4. Mentenanța periodică a mașinii tale este și ea foarte importantă cand pregatim masina pentru iarnă. Verifică uleiul și antigelul pentru a evita probleme cu radiatorul, pompa de apă sau orice tip de instalație care conține apă.

5. Iarna capacitatea de stocare a energiei scade din cauza temperaturilor scăzute. Apelează la un specialist care poate inspecta bateria mașinii ca să poți porni din parcare fără ajutorul vecinilor.

6. Verifică lichidul de parbriz - dacă îngheață apa în bazin se poate forma un dop de gheață pe instalație care-ți va cauza probleme toată iarna, fără să poți folosi stropitoarele de parbriz.

În cel mai rău caz, bazinul, furtunele și pompa de apă se pot fisura din cauza apei înghețate. Evită costurile suplimentare cu un bidon de parbrizol și câteva minute de atenție.

Blog Page11.1

7. Când pregătești mașina pentru iarnă nu uita de kit-ul de încredere: racleta și un spray care dezgheață încuietorile. Un sfat bun ar fi să nu le ții în mașină ca să poți avea acces la ele când nu reușești să deschizi portiera.

8. Curățarea periodică a mașinii - după ninsoare este recomandat să cureți zăpadă de pe mașină chiar dacă nu circuli cu ea. Pe timp de zi când temperaturile cresc, zăpada se topește și apa se strecoară până la chedere. Noaptea vine cu îngheț și a doua zi chederul poate crăpa când încerci să deschizi portiera.

9. Faruri, faruri, faruri - ziua e mai scurtă deci vei depinde mult mai mult de faruri. Drumurile sunt mai murdare din cauza sării și a nisipului și acestea vor afecta calitatea și vizibilitatea farurilor. Începe sezonul cu un polish al farurilor și curăță-le periodic pentru a păstra o luminozitate ridicată.

Dacă știi și alte sfaturi utile care ne pot ajuta când pregătim mașina pentru iarnă scrie-le în comentarii și ajută-ne să creăm o listă cât mai completă. O lume informată este o lume fericită.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page12

Peste anvelopele reconstruite se află un nor de mituri și preconcepții false. Dar de unde au apărut toate? De unde apar toate miturile, din neștire. În realitate, peste 80% din anvelopele folosite de avioane sunt reconstruite și în industria camioanelor procentul de anvelope reconstruite crește anual.

Multe companii de anvelope premium le fabrică special pentru a fi reconstruite ulterior. Tehnologia evoluează foarte rapid și odată cu ea, toate tehnicile și apartaturile folosite în reconstruire. Dar mulți nu sunt la curent cu aceste schimbări, iar poveștile legate de anvelope defectuoase și pățanii neașteptate sunt mult mai atractive și memorabile.

Astăzi vom descoase și dezbate cele mai des întâlnite mituri din jurul anvelopelor reconstruite pentru a descoperi împreună realitatea ascunsă în spatele acestora.

MITUL #1 - Anvelopele reconstruite sunt ca cele reșapate.

ADEVĂR - Reconstruirea și reșaparea anvelopelor sunt destul de diferite. Reconstruirea seamănă cu producția anvelopelor noi. Se îndepărtează banda de rulare a anvelopei și se aplică un nou strat de cauciuc brut. Anvelopa va sta într-o matriță o anumită perioadă de timp pentru a obține noul profil. La reșapare, banda cu noul profil este deja produsă și se aplică peste anvelopa rasă. Aceasta se introduce într-un aparat special de vidat pentru a fixa noua bandă.

Blog Page12.1

MITUL #2 - Anvelopele reconstruite sunt nesigure.

ADEVĂR - În ultimele decenii tehnologia a evoluat semnificativ. Reconstruirea a devenit un proces riguros controlat în care se folosesc tehnologii și echipamente avansate. Anvelopele reconstruite sunt folosite acum pe mii de camioane și aeronave. Principalul vinovat pentru care anvelopele se deteriorează prematur este presiunea scăzută. Talonul se flexează mai tare, anvelopa se supraîncălzește și poate exploda.

Siguranța anvelopelor este strâns legată de mentenanța lor.

MITUL #3 - Anvelopele reconstruite nu sunt la fel de performante ca cele noi.

ADEVĂR - Anvelopele reconstruite oferă performanțe asemănătoare cu cele noi. Pentru a obține cel mai bun randament, trebuie să te asiguri că alegi anvelope cu specificațiile potrivite pentru rutina ta. Cu un partener de încredere, vrei primi anvelope reconstruite calitative și servicii de încredere.

MITUL #4 - Anvelopele reconstruite costă la fel de mult ca cele noi.

ADEVĂR - Reconstruirea economisește anual tone de apă, petrol și energie. Folosindu-se mai puține resurse, costul de producție este mai mic. Aceste economii sunt transferate către consumatori care se pot bucura de anvelope reconstruite la un cost cu până la 50% mai mic decât cel al anvelopelor noi.

Blog Page12.2

MITUL #5 - Anvelopele reconstruite sunt greu de echilibrat.

ADEVĂR - Am ajuns și la cel mai clasic hit al anvelopelor reconstruite, echilibrarea. Aceasta se face între anvelopă și jantă cu ajutorul unui aparat de verificare a echilibrului.

Pentru a fi realizată corect, vulcanizatorul trebuie să curețe janta și să repoziționeze anvelopa pe aceasta până va găsi punctul cel mai apropiat de echilibru. Aceasta înseamnă că, atunci când sunt diferențe mari de greutate, anvelopa trebuie depresată, rotită, și umflată la loc pentru a fi necesară o cantitate mai mică de plumb. Acest lucru nu este făcut foarte des în vulcanizările mici și modeste la care căutam adesea un preț mai bun. Pentru a echilibra roțile cu succes vă recomandăm să mergeți la un service cu angajați profesioniști și vă garantăm că nu veți ieși cu roțile încărcate de plumb.

Înainte de a ieși pe piață, anvelopele noastre trec printr-un filtru de verificare a echilibrului static. Cu o rată de garanție de sub 0,5%, ai aceleași șanse de a întâlni o anvelopă nouă cu probleme de echilibrare.

Acum ca ai aflat adevarul despre anvelopele reconstruite, explorează catalogul nostru și alege anvelopele potrivite pentru tine.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page13

Un subiect care nu primește atenția pe care o merită este roata de rezervă. Poate te-ai gândit că nu este atât de important, nu se ascunde nicio știință în spatele ei, se află pe undeva prin portbagaj și cam atât. Ei ce să vezi, de fapt sunt 3 tipuri de roți de rezervă și dacă ai o mașină second hand e posibil să nu fie cea care trebuie.

Unde este depozitată roata de rezervă

Majoritatea autoturismelor au un spațiu dedicat acesteia în portbagaj. Pentru vehiculele tip 4x4 sau SUV, acestea mai sunt plasate și în exterior într-un compartiment vizibil, pe haion sau chiar pe capotă. La Duster și unele modele de autoutilitare le veți găsi montate sub autoturism.

Tipuri de roți de rezervă

Pentru mulți dintre noi roata de rezervă nu reprezintă o prioritate, pentru că nu ne-am confruntat cu nevoia de a o schimba până acum. Dar nu știi când și unde te poate găsi această nevoie, și cel mai bine este să fii pregătit.

Roțile de rezervă se împart în trei tipuri principale:

1. Roata de rezervă de dimensiuni normale

Blog Page13.1

Aceasta este identică cu celelalte roți de pe mașina ta. Când achiziționezi jante și anvelope pentru sezon, poți opta pentru 5 în loc de 4. Dacă trebuie schimbată, nu îți vei face griji cu privire la câți km și cu ce viteză poți circula.

Dezavantajul acestei roți este volumul și greutatea. Ocupă mai mult spațiu în portbagaj și fiind mai grea, va crește și consumul de combustibil.

Totodată, dacă circuli cu anvelope de sezon, vei avea nevoie de 2 roți de rezervă, una de vară și una de iarnă. Dar dacă aceste aspecte nu sunt inconveniente pentru tine, nu ar trebui să ai nicio problemă.

2. Roată de rezervă temporară compactă

Blog Page13.2

Aceasta roată de rezervă se găsește pe unele mașini noi. Acestea sunt de regulă mai înguste fiind concepute pentru a fi mai ușoare și mai compacte decât o roată de rezervă de dimensiuni normale.

Nu poate oferi aceleași performanțe pe care le oferă o anvelopă normală. Este o soluție de scurtă durată și se recomandă să se circule cu o viteză maximă de 80 km/h până la cel mai apropiat service auto.

3. Roata de rezervă temporară pliabilă

Blog Page13.3

Este vorba despre o roată gonflabilă. Aceasta vine de regulă pentru mașini mai noi care necesită anvelope pe R18, R19 și R20. Deși pare mică la prima vedere, se extinde și se contractă fiind cea mai compactă variantă. Cu un compresor o poți umfla rapid și observa cum se desface pentru a ajunge la dimensiunea necesară.

De asemenea nu se poate circula cu o viteză mai mare de 80km/h până la cel mai apropiat service auto. După ce ai montat noua anvelopă, aceasta se poate dezumfla pentru a-i reduce dimensiunea.

Dacă alegi o roată de rezervă temporară, fie cea compactă fie cea pliabilă, nu vei avea aceeași aderență, având căile de rulare mult mai mici. Ambele reprezentă o soluție de moment pentru o situație nefericită. Avantajul principal al acestora este greutatea și spațiul ocupat.

Menționăm și anvelopele runflat la aceasta categorie. Aceste anvelope au un strat de cauciuc mai dur pe partea talonului pentru a susține anvelopa în caz de străpungere. Unele pot fi reparate, altele nu, dar în caz de pana poți circula cu ele până la service. De regula șoferii care circulă cu anvelope runflat nu au anvelope de rezervă.

Ce trebuie să știi despre roata de rezervă

Blog Page13.4

Se recomandă să verifici periodic presiunea roții de rezervă, mai ales înainte de o călătorie mai lungă. Poți de asemenea să inspectezi și vizual anvelopa, să nu prezinte crăpături, fisuri sau alte daune. Dacă ai și un șubler, poți măsura uzura acesteia, nu uita că adâncimea minimă legală în România este de 1,6 mm.

Nu este indicat să conduci cu roata de rezervă mai mult decât strictul necesar. Neavând aceeași dimensiune și bandă de rulare ca celelalte roți, pot apărea defecțiuni. Totodată frânarea și manevrabilitatea sunt îngreunate.

Pentru șoferii de mașini second hand recomandăm să facă un test pentru a verifica dacă roata de rezervă poate fi montată pe mașina lor. Ai fi surprins dar în multe astfel de mașini se află alte roți de rezervă decât cele originale și există posibilitatea de a nu se potrivi.

Acum că ai toate aceste informații, ești pregătit să inspectezi sau să achiziționezi o roată de rezervă.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page14

La prima vedere, anvelopele tale par să arate bine, dar cu cât te gândești mai mult, realizezi că le ai de ceva vreme și o întrebare începe să se contureze în mintea ta: când trebuie să schimbi anvelopele? Iată câteva semne importante de urmărit.

Semne că trebuie să schimbi anvelopele

1. Pe lângă schimbul sezoanelor, principalul factor pe care trebuie să îl iei în considerare este în mod evident uzura anvelopelor. Aceasta îți poate oferi niște indicii cu privire la alte probleme. O uzură puternică pe marginea interioară sau exterioară a anvelopelor se datoreaza unor probleme de aliniere ale roților. Uzură pe ambele margini se datorează unei presiuni mult prea scăzute și uzură pe partea de mijloc a benzii este din cauza presiunii prea mari.

Sunt o mulțime de factori care influențează durata de viață a anvelopelor tale, cât de mult conduci, calitatea drumurilor, vremea, stilul de a conduce, și multe altele, dar pentru a-ți da seama când trebuie să schimbi anvelopele ai nevoie doar de o privire atentă, un dispozitiv de măsurare a adâncimii profilului sau o moneda de 50 sau de 10 bani.

Blog Page14.1

De regulă anvelopele noi de vară au între 7.5 și 9 mm iar cele de iarnă au 10-12 mm. O monedă de 50 de bani are aprox. 8mm de la baza pană la a doua linie, iar cea de 10 bani are aprox. 8 mm de la bază până la cifra 10, ca în imagine. Plasează o monedă într-un canal de pe mijlocul benzii de rulare ca să vezi ce uzură au anvelopele tale.

Blog Page14.2

Nu uita că se recomandă schimbarea anvelopelor între ele la fiecare 10.000 km. Dacă ai un autoturism cu tracțiune pe spate, anvelopele din spate vor fi mutate pe aceasi directie în față, iar cele din față vor fi montate pe axa din spate dar pe partea opusă.

La un autoturism cu tracțiune față, anvelopele din spate se vor muta pe axa din față dar pe partea opusă, iar cele din față se vor muta pe axa din spate, pe aceeași parte. Iar la un autoturism cu tracțiune 4x4, anvelopele se vor schimba în x.

Blog Page14.3

Toate aceste schimbări se pot realiza numai dacă autoturismul are aceleași dimensiuni pentru toate cele 4 anvelope, iar acestea sunt fie direcționale fie asimetrice.

2. Anvelopa prezintă tăieturi laterale sau fisuri. În funcție de drumurile pe care conduci, uzura anvelopelor, sau modul în care au fost depozitate acestea, pot apărea tăieturi sau fisuri. Tăieturile pot apărea după un impact cu o piatră sau alte obiecte ascuțite. Dacă sunt lăsate in soare, la căldura excesiva, sau langă surse de ozon, anvelopele își vor pierde din proprietăți și vor apărea crăpături.

3. Cui în cauciuc. Chiar dacă anvelopa pare sa nu piardă din presiune, aceasta problemă trebuie adresată imediat. Ea se poate dezumfla în timp, lăsându-l pe șofer cu o pană când nici nu se așteaptă. Totodată, există posibilitatea pătrunderii umezelii în anvelopă cauzând deteriorarea firelor de metal.

4. Dacă pe anvelope apar bule de aer sau umflături, acestea trebuie schimbate imediat. Umflăturile apar după lovirea cu o bordură sau o groapă, la supraîncărcarea autovehiculului sau când presiunea este neadecvată. În principiu, când anvelopa este suprasolicitată, se produc rupturi în interior la nivelul structurii metalice, iar zonele respective se deformează sub forma unei umflături. Aceste anvelope nu pot fi reparate și prezintă un risc crescut de explozie.

5. Când anvelopele se uzează inegal, vei simți niște vibrații în volan la viteze mici de aprox 50 km/h. Totodată aceste vibrații pot apărea și dacă sunt probleme cu alinierea roților.

6. Defectarea sau deteriorarea valvei. La schimbul anvelopelor se recomandă și schimbarea valvelor. Mulți nu acorda atenție acestui lucru, valvele se deteriorează, iar în anvelopă pot pătrunde umezeala sau alte reziduuri ducând la defectarea ei.

În continuare vom discuta despre riscurile asociate cu anvelopele uzate și alți factori de pot provoca daune acestora.

De ce trebuie să schimbi anvelopele?

Anvelopele uzate îți pot provoca o serie probleme precum:

  • Aderență scăzută datorită uzurii benzii de rulare
  • Risc crescut de explozie și implicit de accident
  • Distanța de frânare crescută
  • Risc de acvaplanare ridicat
  • Dacă uzura anvelopelor este sub limita legală de 1,6 mm, riști și o amendă usturătoare.

Alți factori care provoacă daune anvelopelor

➤ Neîntreținerea corespunzătoare a anvelopelor (verificarea periodică a presiunii, rotirea anvelopelor între ele, alinierea corespunzătoare)

➤ Nefolosirea anvelopelor corespunzătoare vremii (anvelope de sezon acolo unde este nevoie sau rularea anvelopelor de iarnă pe timp de vară și viceversa)

➤ Gropi, borduri, obiecte ascuțite sau alte obstacole

➤ Condusul agresiv - frânarea sau accelerarea excesive

➤ Condusul pentru o perioada mai lungă la viteze mari

➤ Condițiile climatice - căldura sau frigul extrem pot accelera deteriorarea anvelopelor.

Când trebuie să schimbi anvelopele, răsfoiește catalogul nostru pentru a găsi cel mai bun preț la anvelope.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page15

Odată cu primăvara sosește și sezonul schimburilor de anvelope, iar după cum bine știi, cel mai important criteriu de selecție al acestora este dimensiunea.

Cum este o mașină foarte populară în România, am creat o listă intitulată ”dimensiuni anvelope Dacia Logan” cu toate dimensiunile în funcție de motorizare.

Blog Page15.1

Sursa: https://commons.wikimedia.org/

Dimensiuni Anvelope Dacia Logan I 2004 - 2008

Blog Page15.2Blog Page15.3Blog Page15.4

Sursa: https://commons.wikimedia.org/

Dimensiuni Anvelope Dacia Logan I Facelift 2008 - 2012

● Motorizare 1.2i

Blog Page15.5Blog Page15.6Blog Page15.7

Sursa: https://www.larevueautomobile.com/

Dimensiuni Anvelope Dacia Logan II 2012 - 2017

Blog Page15.8Blog Page15.9

Sursa: https://car-recalls.eu/

Dimensiuni Anvelope Dacia Logan II Facelift 2017 - 2022

Blog Page15.10

Poți vedea lista completă a anvelopelor pentru Dacia Logan în catalogul nostru.

Dacă ai alt autoturism află aici ce dimensiune au anvelopele. Tot ce trebuie să faci este să introduci marca autovehiculului, anul de fabricație și modelul acestuia și vei găsi dimensiunea potrivită.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page16

Cauți anvelope 205/55 R16? Achiziționarea anvelopelor poate fi o bătaie de cap. Atât online cât și în magazine întâlnești o varietate de dimensiuni și tipuri de anvelope, toate acestea îngreunându-ți decizia. Așa că noi am pregătit un mic ghid pentru a te ajuta să alegi anvelopele potrivite.

Dimensiunea anvelopelor

Mai întâi să elaborăm puțin ce reprezintă dimensiunea 205/55 R16.

205 se referă la lățimea benzii de rulare exprimată în milimetri. 55 este înălțimea exprimată în procente din lățime ce se poate calcula ușor cu ajutorul regulei de trei simplă; în cazul nostru este 113 mm. R este structura tip radial a anvelopei și 16 este diametrul interior al anvelopei exprimat în inch.

După cum observi, dimensiunea anvelopelor este exprimată printr-un amalgam de sisteme de măsurare.

Blog Page16.1

Să luăm spre exemplu două dimensiuni care sunt adesea trecute împreună pe talon: 205/55 R16 și 195/65 R15.

Anvelopele 205/55 R16 au o lățime a benzii de 205 mm, un diametru de 632 mm și dacă ne mai amintim niște formule din școala generală (C=?D), o circumferință de 1984 mm.

Anvelopele 195/65 R15 au o lățime de 195 mm, un diametru de 635 mm și o circumferință de 1991 mm. Acestea, fiind mai înguste și mai înalte, sunt recomandate pentru iarnă întrucât au o presiune mai mare la sol și îți vor oferi o aderență mai bună.

Probabil că nu te așteptai să faci recapitulare la matematică citind un articol despre anvelope așa că vom reveni la subiect.

La ce autoturisme se potrivește dimensiunea 205/55 R16

Anvelopele 205/55 R16 se potrivesc cu precădere la următoarele autoturisme:

  • AUDI
  • A3 (1996-2021)
  • A4 (1994-2009)
  • A6 (1994-2005)
  • TT (1998-2006)
  • Kia
  • Cee'd (2006-2018)
  • Optima (2000-2006)
  • pro_Cee'd (2008-2018)
  • Seat
  • Altea (2004-2015)
  • Altea XL (2006-2015)
  • Exeo (2008-2013)
  • Leon (1999-2021)
  • Toledo (1999-2009)
  • BMW
  • Seria 1 (2004-2021)
  • Seria 2 (2013-2021)
  • Seria 3 (1998-2013)
  • Mazda
  • Mazda3 (2003-2013)
  • Mazda5 (2005-2015)
  • Mazda6 (2002-2008)
  • Skoda
  • Octavia (1996-2020)
  • Scala (2019-2020)
  • Superb (2001-2014)
  • Yeti (2010-2015)
  • Dacia
  • Logan MCV (2013-2017)
  • Logan MCV Stepway (2017-2020)
  • Sandero Stepway (2013-2020)
  • Mercedes-Benz
  • A-Class (2013-2017)
  • B-Class (2005-2018)
  • C-Class (1993-2015)
  • CLA-Class (2013-2019)
  • CLC-Class (2008-2012)
  • CLK-Class (1997-2012)
  • E-Class (2009-2012)
  • E-Class Coupe (2009-2017)
  • SLC-Class (2016-2021)
  • SLK-Class (1996-2016)
  • Toyota
  • Auris (2006-2020)
  • Avensis (1997-2010)
  • Corolla (2001-2021)
  • Prius Plug-in (2012-2021)
  • Ford
  • C-MAX (2007-2019)
  • Escort (2014-2021)
  • Focus (2005-2019)
  • Focus C-MAX (2003-2007)
  • Galaxy (1995-2006)
  • Grand C-MAX (2010-2019)
  • Mondeo (2000-2015)
  • Opel
  • Astra (2004-2021)
  • Meriva (2010-2017)
  • Vectra (1995-2008)
  • Zafira (1999-2014)
  • Honda
  • Accord (1997-2008)
  • Civic (2001-2016)
  • FR-V (2004-2009)
  • Hyundai
  • Elantra (2006-2021)
  • Sonata (1998-2001)
  • i30 (2007-2021)
  • ix20 (2010-2020)
  • Volkswagen
  • Beetle (1998-2010)
  • Beetle (2012-2018)
  • Bora (1998-2018)
  • CC (2012-2015)
  • Caddy (2004-2020)
  • Golf (1997-2021)
  • Golf Plus (2005-2014)
  • Jetta (1999-2019)
  • Passat (1996-2015)
  • Sharan (2002-2010)
  • Touran (2003-2016)
  • Peugeot
  • 2008 (2013-2019)
  • 207 (2007-2014)
  • 208 (2012-2019)
  • 301 (2012-2017)
  • 307 (2001-2011)
  • 308 (2007-2021)
  • 406 (1995-2004)
  • 408 (2010-2019)
  • Volvo
  • C30 (2006-2014)
  • S40 (2000-2012)
  • S60 (2000-2010)
  • V40 (2012-2020)
  • V50 (2004-2012)
  • Renault
  • Fluence (2009-2012)
  • Grand Scenic (2009-2016)
  • Kangoo (2013-2020)
  • Kangoo Compact (2013-2019)
  • Laguna (1994-2007)
  • Megane (2002-2020)

Acestea sunt doar cele mai populare autoturisme ce folosesc dimensiunea 205/55 R16, lista completă este mult mai lungă și o poți găsi aici.

Dacă ai nevoie de anvelope cu această dimensiune, în calitate de producător îți putem oferi:

► Anvelope Vară ECO POWER - având indicele de încărcare de 91 și cel de viteză H, acestea au o capacitate de a transporta până la 615 kg/ per anvelopă la o viteză maximă de 210 km/h

► Anvelope Vară ECO SPORT RS3- acestea au de asemenea indicele de încărcare de 91 și de viteză H

► Anvelope Iarnă ECO OKON WINTER 1- cu indicele de încărcare 91 și cel de viteză T, adică până la 190 km/h

anvelope-iarna-205-55-r16-eco-okon-nordic

► Anvelope Iarnă ECO OKON NORDIC- cu indicele de încărcare 91 și cel de viteză T

► Anvelope Iarnă ECO OKON MS 790- cu indicele de încărcare 91 și cel de viteză H

► Anvelope Iarnă ECO VS790 - cu indicele de încărcare 91 și cel de viteză H

Poți vedea lista completă a anvelopelor cu dimensiunea 205/55 R16 în catalogul nostru de produse. În cazul în care vrei să achiziționezi anvelope acum dar nu ai talonul la îndemână, poți afla dimensiunea anvelopelor tale aici. Tot ce trebuie să faci este să introduci marca autovehiculului, anul de fabricație și modelul acestuia și vei găsi dimensiunea potrivită.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page17

Principalele criterii după care se orientează șoferii când achiziționează anvelope sunt prețul și calitatea. Gândindu-ne doar la buget, există nenumărate discuții și dezbateri pe subiectul anvelope noi versus anvelope second hand. O simplă căutare online nu te va ajuta foarte mult, percepția despre anvelopele second hand fiind una greșită sau mult prea simplistă. Acest articol este despre cum clasificam noi anvelopele second hand, avantajele lor, și cum să alegi anvelopa second hand potrivită pentru tine.

Blog Page17.1

Ce sunt de fapt Anvelopele Second Hand și cum le clasificăm

După cum spuneam și mai devreme, poți găsi definiții incorecte a anvelopelor second hand online. Mulți cred că o anvelopă uzată la maximum poate căpăta ulterior eticheta de anvelopă second hand și vânduta ca atare, ceva departe de adevăr.

Anvelopele second hand pot fi atât rulate cât și nerulate. Cele rulate sunt categorizate în funcție de gradul de uzură pe care îl prezintă. In catalogul nostru de produse, la categoria Anvelope Second Hand, vei găsi în dreptul fiecărei anvelope profilul rămas al acesteia exprimat în procente, iar în descrierea lor, o aproximare a kilometrilor ce pot fi parcurși.

Vei vedea și anvelope cu profil 100%. Acestea sunt anvelopele nerulate, dar care au un DOT mai vechi. Mulți cred că inscripția DOT de pe anvelopă se referă la vârsta acesteia, dar de fapt aceasta te informează doar cu privire la data fabricației.

Specialiștii de la Michelin ne informează că o anvelopă nu începe să îmbătrânească imediat după fabricare, ci din momentul în care este montată și rulată. Dacă este depozitată corect, durata de viață a acesteia nu v-a fi afectată, un an într-un depozit fiind egal cu 3 săptămâni de utilizare. Prin urmare, o anvelopă second hand produsă în 2012 are doar 27 de săptămâni de uzură.

De Ce Să Alegi Anvelopele Second Hand

1. În funcție de categoria aleasă de tine, poți avea calitate la preț mic. Dacă dispui de un buget redus apelează cu încredere la anvelopele second hand. Poți avea anvelope de la branduri renumite și de o calitate superioară.

2. Este bine să ai un set în plus de anvelope. Dacă ai unde să le depozitezi (citește aici despre depozitarea anvelopelor), un set în plus îți reduc din griji înainte de a pleca la drum. Iar dacă ai un șofer nou în familie, acesta poate învăța cum să le schimbe.

3. Poate ai nevoie doar de una. Dacă ai nevoie doar de o singură anvelopă sau de un set de două, depozitul nostru îți pune la dispoziție o varietate mare de anvelope second hand iar împreună sigur găsim ceva potrivit pentru tine.

4. Ajuți la protejarea mediului. Probabil cel mai important avantaj, pe lângă un preț bun, mulți conducători aleg anvelopele second hand pentru a reduce din poluare. În producția anvelopelor sunt extrase și procesate anumite substanțe din petrol. Acest proces implică un consum enorm de energie, iar unii compuși ai cauciucului nu se degradează niciodată. Se descompun în particule foarte mici care ajung în sursele noastre de apă și mâncare. Alegând anvelopele second hand ajuți la reducerea consumului de energie și a poluării.

Anvelopele sunt una din cele mai importante părți ale autoturismului tău

Când sunt alese corect, te poți bucura de o performanță înaltă pentru multă vreme. Dacă trebuie să faci schimbul anvelopelor, noi te putem consilia și ghida către alegerea potrivită.

Click aici pentru a afla ce alte criterii sunt necesare pentru a alege anvelopa potrivită pentru tine.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page18

De câțiva ani în rândul șoferilor a început crească popularitatea SUV-urilor din diferite motive: spațiul, siguranța, puterea și altele. Acest tip de autoturism este mai mult decât capabil să îndeplinească nevoile noastre, fie că se rezumă la drumul zilnic către birou sau implică și alte excursii mai aventuroase prin natură. Dar modul în care alegem anvelopele 4x4 ne poate ifluența drastic confortul.

Versatilitatea acestei mașini este strict legată de anvelope. Fiind singurul punct de contact cu solul, confortul și consumul de combustibil este puternic influențat de acestea. De aceea este important să știi cum să le alegi.

Anvelopele 4x4 se împart în trei categorii principale: On Road, All Terrain și Off Road. În alegerea acestora trebuie să te gândești la drumurile pe care vei conduce.

Anvelopele 4x4 On Road sau Highway

Majoritatea șoferilor folosesc mașina pentru drumurile până la birou, cumpărături, sau alte sarcini asemănătoare. Pentru aceștia cele mai importante criterii sunt manevrabilitatea și economia de combustibil a anvelopelor 4x4. Dacă acestea sunt prioritățile tale, atunci anvelopele On Road sunt cea mai bună opțiune.

O întrebare frecventă a șoferilor este “pot folosi anvelopele 4x4 On Road pentru off road?” și ai fi surprins să afli că răspunsul este da. Există și un “dar” în această situație. Când discutăm despre off road depinde de dificultatea traseului și de așteptările tale cu privire la performanțe.

Acestea sunt concepute 90% pentru șosea și 10% pentru off road. Profilul este asemănător cu cel al anvelopelor pentru turisme. Canelurile pronunțate ajută la distribuirea apei, asigură o bună circulație pe nisip și pietriș, iar lățimea benzii de rulare oferă o tracțiune superioară având o amprentă mai mare la sol.

Fiind concepute pentru șosea, aceste anvelope sunt cele mai silențioase. Un alt avantaj îl reprezintă costul, din cele trei categorii menționate, anvelopele 4x4 on road sunt la cel mai mic preț.

Anvelopele 4x4 All Terrain

Dacă ești genul care călătorește weekend de weekend pe teren accidentat sau circuri preponderent pe drumuri neasfaltate, atunci anvelopele 4x4 All Terrain sunt o alegere evidentă.

Acestea reprezintă un compromis între anvelopele On Road și Off Road din toate punctele de vedere. Sunt construite dintr-un cauciuc mai dur și implicit mai durabile, dar au un consum mai ridicat.

Când ne uităm la banda de rulare, observăm că nu este foarte diferită de cea a anvelopelor On Road. Canelurile sunt puțin mai adânci și blocurile mai distanțate pentru a oferi o tracțiune mai bună pe teren accidentat, dar nu sunt atât de accentuate încât să devină foarte zgomotoase pe șosea.

În funcție de cât de mult timp petreci în off road, poți alege anvelope All Terrain cu un profil mai agresiv sau mai apropiat de cel On Road. Dar să ții cont și de limitările lor. Dacă achiziționezi anvelope All Terrain dar vei face preponderent off road, acestea se vor uza prematur întrucât sunt concepute 50% pentru șosea și 50% pentru off road. Cea mai bună performanță pe terenuri accidentate o vei obține de la anvelopele Off Road.

Anvelopele 4x4 Off Road sau Mud Terrain

Acestea sunt destinate pasionaților de off road. Aceste anvelope sunt confecționate dintr-un cauciuc dur pentru a nu fi ușor străpunse. Blocurile înalte de pe banda de rulare vor oferi cea mai bună aderență pe noroi, pietriș sau alte tipuri de teren accidentat. Având talonul mai lat, ele îți vor oferi o protecție suplimentară.

Acest tip de anvelope 4x4 nu îți vor oferi performanțe pe șosea, de aceea este foarte important să te gândești cât de des ai merge off road înainte de a le achiziționa. Pe asfalt au un consum foarte ridicat, sunt foarte zgomotoase și nu poți circula cu viteză. Datorită benzii de rulare, acestea nu au același contact cu solul și vor avea o distanță de frânare mult mai mare.

Dintre toate categoriile, acestea au prețul cel mai ridicat, dar dacă sunt folosite conform recomandărilor, vor avea și cea mai lungă durată de viață.

Pe lângă categoriile principale, anvelopele 4x4 se mai împart și după sezonalitate: vară, iarnă și all-season

La anvelopele On Road vei întâlni cel mai des alternative de vară și de iarnă. Anvelopele All Terrain și Off Road sunt cel mai adesea all season. Poți găsi de la diferiți producători și variante de vară sau de iarnă, dar acestea sunt destinate zonelor cu climat fierbinte sau subpolar.

Deasemenea este importantă și lățimea benzii anvelopelor. Dacă plănuiești să faci off road în noroi, îți recomandăm să folosești niște anvelope mai înguste cu blocuri pronunțate. Acestea vor fi capabile să te ducă la liman, dar nu este recomandată folosirea lor pe pietris deoarece blocurile se vor rupe sau deteriora mai rapid. Dacă vrei să circuli mai mult prin zone nisipoase sau pietriș, optează pentru anvelope mai late cu o amprentă mai mare, îți vor oferi aderența de care ai nevoie.

Acum că ai informațiile necesare despre anvelopele 4x4, intră și alege anvelopele potrivite pentru tine.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page19

Acum că zăpada s-a așternut în aproape toată țara putem discuta despre condusul pe timp de iarnă. În unele zone ale țării a început să ningă din noiembrie, amintind multora dintre noi de copilărie. Dar ca să te poți bucura de peisajele de vis și de o iarnă liniștită, trebuie să fii pregătit să conduci pe zăpadă și să ai mașina echipată corespunzător.

Blog Page19.1

Înainte de a porni la drum

  • În primul rând trebuie să verifici condițiile meteo și starea drumurilor, acest lucru te va ajuta să-ți ajustezi traseul și orarul.
  • Este foarte important să cureți zăpada de pe toate geamurile dar și de pe restul mașinii. De multe ori șoferii nu curăță zăpada de pe plafonul mașinii, iar aceasta poate aluneca pe parbriz sau lunetă obstrucționând vederea.
  • Cu ajutorul unei raclete, îndepărtează gheața de pe toate geamurile pentru a-ți asigura un câmp vizual cât mai mare.
  • Asigură-te că ștergătoarele nu sunt înghețate, funcționează corect și că ai destul lichid pentru curățarea geamurilor.
  • Lasă în portbagaj un set de lanțuri antiderapante (sunt foarte utile și uneori necesare în zonele cu zăpadă tasată precum stațiunile de ski), o pungă de sare mare sau nisip și o lopată. Acestea îți pot fi de ajutor nu doar la drum lung ci și la plecarea din parcare.
  • Pe lângă anvelopele de sezon, unul din cele mai importante lucruri la condusul pe timp de iarnă este să lași puțin mașina pornită înainte de a pleca, pentru a se încălzi motorul.

Acum că ai mașina pregătită vom discuta despre cum se circulă în siguranță pe zăpadă.

Blog Page19.2

Iarna în trafic

Dacă ai în plan o călătorie mai lungă, anunță-i pe cei dragi de orarul și traseul tău; în cazul în care întâmpini dificultăți aceștia pot anunța autoritățile.

Redu viteza și păstrează distanța. Ține cont că pe timp de iarnă distanța de frânare poate crește de până la 10 ori. Oricâtă încredere ai avea în aptitudinile tale de șofer sau în mașina ta, cel mai bine este să fii prudent.

Evită folosirea sistemelor de pilot automat pentru a te putea adapta rapid situațiilor imprevizibile.

Folosește frâna de motor cât mai des. Nu brusca pedala de frână pentru că poți patina. Încearcă să frânezi gradual și când este nevoie, folosește frâna de motor (trecerea progresivă în trepte de viteză inferioare).

Dacă drumul este acoperit de zăpadă,  încearcă să nu circuli pe urmele mașinii din față deoarece pe zăpada tasată ai mai puțină aderență.

Nu accelera puternic, dar totodată ai grijă să ai suficient avânt în urcarea unei pante. Îți recomandăm să eviți în general bruscarea comenzilor mașinii.

Dacă simți că mașina ta derapează, slăbește ușor accelerația și rotește volanul în direcția derapării. Reamintim că deraparea se referă la momentul în care spatele mașinii alunecă în diferite direcții, iar contravirarea, adică rotirea volanului în direcția de mers, te va ajuta să-ți regăsești stabilitatea.

Indiferent de cât de tare se înrăutățește vremea, păstrează-ți calmul. Condu încet și prudent pentru siguranța ta și a celorlalți.

Blog Page19.3

Ce faci dacă rămâi blocat?

Dacă rămâi înzăpezit sau nu mai poți circula din cauza ceții, nu te alarma. Încearcă să oprești cât mai aproape de marginea drumului și să îți faci mașina cât mai vizibilă. Poți așeza triunghiurile reflectorizante la distanțe mai mari și aprinde luminile de avarie.

Ca să menții căldura, pornește motorul doar câteva minute pe oră pentru a economisi combustibil. Asigură-te că țeava de eșapament nu este acoperită de zăpadă, altfel toate noxele vor pătrunde în mașină și te pui în pericol de asfixiere.

Dacă nu vezi nici o clădire pentru adăpost în jurul tău, rămâi în mașină. Și nu în ultimul rând anunță autoritățile cu privire la locul și starea ta.

După cum am menționat mai devreme, înainte de a porni la drum lung, este foarte important să verifici condițiile meteo și starea drumurilor, iar dacă acestea sunt nefavorabile, încearcă să amâni plecarea. Dacă este necesară, atunci urmează aceste sfaturi pentru a ajunge în siguranță la destinație. Dacă ai și tu alte sfaturi utile pentru condusul pe timp de iarnă, scrie-le într-un comentariu.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube
Blog Page20

Tot mai mulți își încalță mașina pentru iarnă. Legea ne obligă să fim pregătiți la prima zăpadă și nimeni nu vrea să fie luat prin surprindere. Problema e că se crează confuzie cu privire la ce anume definește o anvelopă de iarnă. Trebuie să aibă MS și fulgul de zăpadă sau doar una? Iar informația găsită pe internet nu este întocmai constantă. De aceea ne-am hotărât să dedicăm un articol acestui subiect.

Ce înseamnă MS și Fulgul de Zăpadă

Inscripția MS, M.S., M+S sau M&S de pe o anvelopă se referă la Mud and Snow (noroi și zăpadă) adică producătorul atestă că acea anvelopă are aderența necesară pentru a circula pe noroi și zăpadă.

În România toate anvelopele de iarnă trebuie să prezinte această inscripție, ea nefiind folosită în mod exclusiv pe anvelopele all season - și de aici se complica puțin lucrurile. Anvelopele de iarnă care prezintă doar inscripția MS sunt recomandate pentru zone în care iernile sunt mai blânde, cu temperaturi mai ridicate și fără prea multă zăpadă.

Fulgul de zăpadă sau 3PMSF (Three-Peak Mountain SnowFlake) este inscripția mult căutată de șoferi pe anvelopa de iarnă. Ea apare sub forma unui fulg de zăpadă pe un munte cu trei vârfuri. Din punct de vedere legal nu este obligatoriu ca o anvelopă de iarnă să poarte această inscripție. 3PMSF se referă la faptul că acea anvelopă a fost certificată pentru a fi folosită pe timp de iarnă. Pentru a obține aceasta certificare, anvelopa trebuie să fi fost testată conform unor reglementări internaționale și să împlinească anumite standarde de siguranță. Aceste anvelope se recomandă pentru zonele cu ierni anevoioase.

Este de menționat faptul că legislația nu face referire la inscripția 3PMSF ci doar la MS:

" "Legea cauciucurilor de iarnă" a intrat în vigoare în 2011, iar toți cei circula pe drumuri publice acoperite de zăpadă, gheață sau polei sunt obligați să aibă anvelope de iarnă. Chiar dacă drumul este uscat, se pot întâlni porţiuni unde există risc de formare a poleiului, de aceea, nu conduceți, chiar și pe distanţe scurte, dacă autovehiculul nu este echipat cu anvelope de iarnă. Ele se identifică ușor, datorită prezenței pe laterale a literelor M și S, sub forma: "M+S", "M.S.", "MS" sau "M&S", fără a include în această categorie anvelopele marcate numai cu inscripţia ,all seasons".

Sursa: Poliția Română. 27 Oct 2019. A ÎNCEPUT SEZONUL ANVELOPELOR DE IARNĂ. https://politiaromana.ro/ro/stiri/a-inceput-sezonul-anvelopelor-de-iarna

Unii au văzut în presă că posesorii anvelopelor MS sau all season vor întâmpina probleme, o informație eronată conform RAR. Inscripția MS nu este doar pentru anvelopele all season, ci și pentru cele de iarna, ambele fiind acceptate pentru sezonul rece. Inscripția fulgului de nea ne informează că anvelopa a fost supusă unor teste suplimentare pe zăpadă și oferă performanțe mai bune în acele condiții. Cei de la RAR ne spun că dacă anvelopele tale au cel puțin inscripția MS, nu ai de ce să îți faci griji.

Blog Page20.1

Anvelopele All Terrain și Off Road

În ceea ce privește anvelopele All Terrain sau Off Road, mulți șoferi cred că acestea pot fi folosite și pe timp de iarnă. Din păcate acest lucru nu este întru totul adevărat. Nu toate anvelopele All Terrain sunt All Season și aici trebuie să fii atent la sezonalitatea anvelopelor tale.

Anvelopele All Terrain sunt concepute pentru terenuri accidentate, ele au canelurile mai adânci pentru a oferi o aderență bună pe noroi și pietriș și pentru a nu fi străpunse ușor.

Anvelopele de iarnă în schimb, au un profil optimizat pentru dispersarea zăpezii și a apei. Pe lângă aceasta diferență de aspect, mai este și cea legată de compoziția cauciucului. După cum am menționat și în articolul Cum alegi anvelopa potrivită, anvelopele de iarnă sunt făcute dintr-un cauciuc mai moale, care își poate menține flexibilitatea și aderența la temperaturi scăzute, pe zăpadă sau gheață.

Concluzia este că, indiferent de ce tip de anvelope ai - on road sau off road - trebuie să te asiguri că au inscripția MS pentru a respecta legea, iar în funcție de intensitatea iernii din zona ta, poți opta pentru cele care au și inscripția 3PMSF ❄.

Accesează link-ul dacă vrei să găsești anvelope M+S potrivite pentru tine.

FacebookInstagramTikTokPinterestLinkedInYouTube

www.radburg.ro folosește cookie-uri. Prin continuarea navigării îți exprimi acordul față de utilizarea acestora.